perjantai 22. tammikuuta 2016

Semmoista asiakaspalvelua

Tällä kertaa ei lääkelaskuista, vaan narinaa ihan muusta. Ymmärrän, että säännöt ovat säännöt, mutta silti hämmästelen tätä byrokratiaa. En kai vielä ole kirjoittanut tästä?

No, tilasin nettidivarista laatikollisen kirjoja, en siis pientä paketinnytteröistä, vaan ihan reilun kokosen laatikon. Se tuli R-kiskalle. Divarinpitäjä ilmoitti, että nyt se lähti, mutta hän ei muistanut merkitä kännykkänumeroani pakettiin. Huomenna on perillä. Tuli huominen ja mies könkkäsi keppeineen kioskin jonoon, valtakirja kädessään. Kas, sehän ei kelvannut, kun valtakirjassa ei ollut paketin lähetysnumeroa. Neiti ei suostunut ryhtymään mihinkään toimenpiteisiin. Kun mies ehdotti, että voisi soittaa vaimolle ja tarkistaa asian. Vastaus: "Ei! Enhän minä voi tietää, kuka siellä puhelimessa vastaa." Jos paketti olisi tullut miehen nimellä, niin silloin neiti olisi sen ehkä voinut antaa. Mutta nyt siis mies tuli kotiin ilman pakettia. Sama naisihminen on ennenkin höykyttänyt miestäni.

Kirjoitin välittömästi reklamaation. Saa nähdä, tuleeko koskaan vastausta. Mies tosin ei olisi kotoakaan saanut tarvittavaa lisätietoa, sillä divarinpitäjä kertoi, että ei hänelle vaan koskaan ole sanottu, että asiakkaalle pitää ilmoittaa lähetysnumero.

Tänään uusi yritys, mutta nytpä olisi pitänytkin tietää lähettäjän nimi! Ja sitä mies ei tietenkään tiennyt, kun en olisi itsekään muistanut. Paketti kuitenkin etsittiin tosi sekaisesta läjästä, mutta siihen oli kissan korkuisin kirjaimin kirjoitettu nimeni, ilmeisesti siellä kiskalla. Ja paketti oli tosiaan ainakin 20 x 25 x 30 cm tai jotain sellaista, joku heidän vakiopakettinsa.

Arvatkaa, käytämmekö vielä tämän laitoksen palveluita?

3 kommenttia:

  1. Tuo on selvää höykytystä. Näsäviisas virkailija vois vaihtaa jo asiakaspalvelutehtävistä. Minä tilasin Viherpihalta muutamia taimia ja laitoin osoitteeksi lähiSiwan. Olin kuitenkin lähdössä mökille (300 km) ja näin seurannasta, että paketti oli jo meidän matkahuollossamme, mistä se menisi vasta seuraavana aamuna kymmeneltä Siwaan. Soitin matkahuoltoon ja kysyin, voinko hakea sen sieltä. En voinut. Vaikka taimet olisivat nuutuneet. Ne on haettava sieltä minne osoitettu. Soitin Viherpihalle, heidän olisi pitänyt tehdä tilaukseeni osoitteenmuutos (hinta jotakin) ja epävarmaa, milloin matkahuolto olisi sen sitten käsitellyt. Voi tätä tsaarinaikaista kumartelua. Selvisin sillä, että tein tyttärelle valtakirjan, hän nouti taimet ja valeistutti viikoksi kasvimaan reunaan. Olisin vienyt taimet mökille ja laittanut ne suoraan paikoilleen, vaan ei se käynyt matkahuollolle mitenkään. Ollaan me varsinaisia alamaisia!

    VastaaPoista
  2. Juuri tänään kaupassa mietin, että kaupoissa asiakaspalvelusta ei paljonkaan tietoa ole. Jos kysyt missä jokin tavara esim. on, viittoillaan suuntaa...hymyä ei näy, saatika, että lähdettäisiin näyttämään missä tavara on....ja tämäkin tapahtuu jos nyt satut jostakin myyjän löytämään.

    VastaaPoista
  3. Mutta poikkeuksiakin onneksi on. Mieheni, joka hoitaa meidän kauppaostokset, käy aina samassa K-supermarketissa ja saa huippuhyvää palvelua. Siitä olemme kiittäneetkin heitä. - Sain muuten yllättävän nopeasti vastauksen, seli-seliä. Kolmeen kertaan oli lueteltu, miten piää mukana olla passi tai ajokortti tai henkkari ja kuljetusliikkeestä riippuen lähetyskoodi taikka ei. Asia on minun puolestani nyt loppuunkäsitelty eli en sylkäisekään siihen suuntaan.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!