lauantai 29. maaliskuuta 2014

Kevät tulee ja kelloja siirretään

Muistakaakin siirtää ensi yönä kellot kesäaikaan. En yhtään tykkää kooko toimenpiteestä, mutta toivottavasti joskus vielä järki voittaa ja tämä vekslaaminen loppuu. Meillä tosin osa kelloista on aina samassa ajassa: patteri loppu. Osa elää talviaikaa, osa ikuista kesää. Rannekello ja kännykän kello sentään ovat ajan tasalla.


Mutta keväänmerkkejä löytyi tänään omalta pihalta. Ensimmäiset sinivuokot, ensimmäiset leskenlehdet. Oravalla turkinvaihtopäivät.




Minä tein tämmöisen ötökkäpesän pihalle. Luonto-lehti neuvoi, mutten enää muista, minkä lajin pörriäiset tähän asettuvat. Jos asettuvat.

Huomenna tai ylihuomenna taas kylmenee, mutta toivottavasti lumisateet ovat jo takana päin. Pyykit ovat ensimmäistä kertaa ulkona, mutta saavat varmaan olla huomiseen asti siellä kuivumassa.

4 kommenttia:

  1. Ei taida kukaan pitää kellojen siirtelystä. Toivotaan, ettei enää yhtään lunta vaikka vähän viilenisikin.

    VastaaPoista
  2. oravat ovat pärjänneet hyvin leudon talven yli.. kevät on tullut jakai se kellokin on aikaan laitettava muuten myöhästyy joka paikasta, kesäään se lupaa

    VastaaPoista
  3. Hauska ötökkä talo. Minä myös olen niitä jotka inhoavat kellojen siirtoa.Se sotkee minun sisäisenkellon kokonaan.

    VastaaPoista
  4. Samoin minulle käy. Sisäinen kello sekoaa.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!