torstai 28. lokakuuta 2010

Sukkaraporttia

Minun piti pitää sukkakirjanpitoa toisessa blogissani, mutta teenpä pienen väliraportin tänne, kun tuo Sukkasato-projekti viettää viimeistä viikkoaan. Lisäsin sinne äsken kuvan sukkaparista numero 14 ja yhdet on vielä puikoilla. Nämä:

Olen oikein tyytyväinen itseeni. Hyvä minä! Itse asiassa olen lähes juurtunut tuoliini kudin kädessä.

Yhtä seikkaa ihmettelen. Onko parsinneula-niminen kapine nykyisin pois käytöstä? En tosin parsi kovin usein sukkia itsekään, mutta paksujen lankojen päättelyssä isosilmäinen parsinneula olisi tarpeellinen. Olen tällä viikolla ja viime viikolla varta vasten käynyt Prismakaupassa, jossa on ollut vain tyhjä piikki parsinneulojen kohdalla. Ihmettelen.

Mies kuuluu tulleen asioilta, lähdenkin kyselemään uutisia, Eipä tässä nyt itsellä muuta sanottavaa olekaan.

3 kommenttia:

  1. Minulla on aivan erinomainen (tosin muovinen) parsinneula, jonka sain aikanaan blogipalkinnon eli Cloverin tilpehööripussukan yhteydessä. Lisää neuloja olen muistaakseni ostanut messuilta. Käsityöliikkeistä luulisi löytyvän. Huikea sato sinulla!!

    VastaaPoista
  2. Kauniin väriset sukat on tulossa.
    Parsinneulaa en päättelyssä enää käytä kun sen kärki on terävä. Nykyään minulla on oikein päättelyneula. Se on tylppäkärkinen ja isosilmäinen. Tosin useimmiten käytän päättelyyn virkkuukoukkua kun se on lähempänä.

    VastaaPoista
  3. Hienosti on sinulla sukkia valmistunut, näissäkin kauniit värit.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!