torstai 30. tammikuuta 2014

Kumma juttu

Kirjoitin eilen jonkunkin mittaisen postauksen, jota kuvitin mm. tällä kuvalla:


Tallenin ja julkaisin, jopa itse katselinkin blogia. Sitten se postaus vain katosi. En viitsi miettiä, mitä tapahtui, enkä muistella mistä kirjoitin. Se oli eilen se, uudet kujeet tänään. Koru muuten on Kalevala Korun Karjalainen nauhapunos.

Historian siivet havisivat tänään, sillä vietin iltapäivän Lottamuseon kirjastossa. Minulle oli varattu neljä laatikollista paikallisen kyläyhdistyksen asiakirjoja. Jaksoin lukea ja osin kuvatakin kolme laatikollista. Onneksi olin jättänyt viimeiseksi semmoiset kymmenluvut, jotka eivät suoranaisesti minua kiinnostaneet, joten selvisin pienellä selailulla. Mutta väsy tuli. Harmi kyllä, kanttiini oli remontissa, mutta onneksi olin älynnyt ottaa vesipullon mukaan. Matkani oli onnistunut: löysin sen, mitä olin etsimässäkin.

Nämä tutkimusmatkat historiaan ovat jännittäviä. Koskaan ei tiedä, minkä nurkan takaa mitäkin löytyy. kuten esimerkiksi viime yönä, kun googletin yhtä henkilöä hänen alkuperäisellä nimellään. Johan selkisi taas yksi mieltäni askarruttanut probleema. Kyseinen henkilö ei ollutkaan luulemani ihmisen veljentyttö eikä tytär, vaan pikkusisar! Löytöjä voi onneksi tehdä ihan vaan oman kirjoituspöydän ääressä.


1 kommentti:

  1. Mulla on kans muutama julkaistu juttu hävinny bittimaailmaan :))) Mutta hieno koru :))

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!