maanantai 19. lokakuuta 2015

Lämpöä taloon

Isäntä tilaa klapeja ja sanoi, että niitä tulee niin paljon kuin vajaan mahtuu, tai ainakin  melkein. Toivottavasti toimittaja suostuu vaikka rahaa vastaan heittelemään puut ovesta sisään, sillä isot muovisäkit eivät taatusti mahdu ovesta. Hyvä kuitenkin, että saadaan "varmuusvarasto" taloon.

Aamulla minulla oli labrakäynti ja sen jälkeen olimme aamu- tai oikeammin lounaskahvilla. Siihen paikkaan emme ehkä eksy vähään aikaan. Ylihuomenna sitten on meno syöpälääkärille. Minulla on pitkä lista kysymyksiä. mutta pahaa pelkään että vastaus on sama kuin hematologillakin: ei kuulu hänen toimialaansa. Mies ehdotti, että kannattaa ehkä pakata varmuuden vuoksi sairaalakassi mukaan, vaikkei mulla mitään uusia huolia nyt olekaan. Vanhoissakin on toisaalta ihan tarpeeksi: turvotusta, neuropatiaa ja sen sellaista. Onneksi kynä pysyy kädessä ja nämä tietokoneen näppylät myös toimivat.

Kuva on hämärä, mutta pakkohan minun oli se vielä tänne lisätä. Tässä on se miljoonia maksava punainen meluaita, jota olen jo moneen kertaan ehtinyt täällä haukkua. Korkean aidan päällä on vielä läpinäkyvät pleksit, joiden tehtävää ei tavallinen ihminen käsitä. Linnut varmaan ainakin lentävät niihin pahki ja heittävät henkensä. Onneksi aita ei ole meidän kaupungin keksintöjä, vaikka kyllä täälläkin osataan rahaa hassata. Meluaitaa olisi syntynyt esimerkiksi siitä savesta, jota parhaillaan kaivetaan rakenteilla olevien tonttien pohjista.


Hyvää viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!